Головною метою у роботі з дітками з ООП є забезпечення комфортного, насамперед психологічно, середовища для розвитку.
Вчимося розрізняти емоцїї та почуття
Заняття з використанням методики "Лялька як персони " " Моя родина"
Розроблення індивідуальної програми розвитку дитини, моніторинг її виконання, внесення змін, створення умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище закладу - це щодення діяльності команд психолого-педагогічного супроводу в нашому ЗДО. 10 січня відбулося чергове засідання команди психолого - педагогічної команди супроводу.
П. І. дитини
Термін дії: вересень 2020 – травень 2021рік
Освітній напрям: «Дитина в соціумі».
Мета: розвиток соціальних навичок, емоційно – вольової регуляції та саморегуляції.
Короткострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень- лютий |
Березень-
травень |
|
Формувати
позитивну установку на відвідування садка і активне включення дитини в
корекційно-педагогічний процес |
Низький |
Середній |
Високий |
Розвивати
вміння виконувати елементарні
інструкції вихователя та асистента вихователя за допомогою погляду |
Низький |
Середній |
Високий |
Сприяти встановленню зорового контакту з
дорослими |
Низький |
Середній |
Високий |
Залучати
дитину до гри в парі з іншою дитиною |
Низький |
Середній |
Високий |
Розвивати
вміння виражати емоції за допомогою притаманних дитині реакцій |
Низький |
Середній |
Середній |
Формувати вміння дитини співвідносити
вчинки «добре – погано» (розрізняти
сюжетні малюнки, на яких зображено
поведінку дитини різного характеру) |
Низький |
Середній |
Середній |
Розвивати
вміння ініціювати контакти з іншими дітьми та приймати допомогу від
однолітків та дорослих |
Низький |
Середній |
Високий |
Формувати
відчуття безпеки та довіри до навколишнього |
Низький |
Середній |
Високий |
Формувати
емоційну сприйнятливість, запобігати негативним
емоціям |
Низький |
Середній |
Середній |
Розвивати
у дитини знання про безпечну та
небезпечну поведінку |
Низький |
Середній |
Середній |
Мета: Розвиток пізнавальних процесів дитини.
Короткострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень – лютий |
Березень -
травень |
|
Формувати
вміння правильно показувати пори року |
Низький |
Середній |
Високий |
Розвивати
тактильні відчуття (на дотик відгадувати предмети) |
Низький |
Середній |
Середній |
Розширювати досвід пізнавальної діяльності за
допомогою різних органів сприймання (дотик, запах, фактура, вага тощо). |
Низький |
Середній |
Середній |
Виконувати
пізнавально – дослідницькі дії з опорою на тактильні відчуття |
Низький |
Середній |
Середній |
Формувати
сенсорні еталони , а також м’язово - суглобового відчуття |
Низький |
Середній |
Середній |
Розвивати вищі психічні функції (увага, мислення, пам'ять) та
корекція їх порушень |
Низький |
Середній |
Середній |
Закріплювати
та поглиблювати просторові уявлення |
Низький |
Середній |
Середній |
Вправляти
дитину у порівнянні предметів за величиною. |
Низький |
Середній |
Середній |
Мета: розвиток комунікативних здібностей, здатності наслідувати частини слів, фонематичного слуху, збагачення словника .
Короткострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень лютий |
Березень-
травень |
|
Сприяти послабленню неврологічної симптоматики
(робота з нормалізації м’язового тонусу
в артикуляційному, дихальному, голосовому апаратах |
Низький |
Низький |
Середній |
Розвивати фонематичні процеси |
Низький
|
Низький |
Середній |
Збагачувати пасивний предметний словника (назви
іграшок, предметів побуту та їх зображення на малюнках). |
Низький |
Середній |
Високий |
Збагачувати словниковий запас на основі розширення
уявлень про оточуюче середовище |
Низький |
Середній
|
Середній
|
Виховувати
слухову увагу |
Низький |
Середній |
Середній
|
Розвивати дрібну моторику |
Низький |
Середній |
Середній |
Мета : Розвивати елементарні уявлення про природні явища.
Корострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень- лютий |
Березень-
травень |
|
Формувати
інтерес та турботу за домашніми тваринами |
Низький |
Середній
|
Високий |
Формувати
вміння милуватися явищами природи та помічати зміни у стані природі; |
Низький |
Середній |
Високий |
Створювати умови для милування природним довкіллям |
Низький
|
Середній
|
Високий |
Розвивати
інтерес до тварин в групі |
Середній |
Середній |
Високий |
Підтримувати бажання спостерігати за розвитком
рослини «від насіння до плоду» |
Низький |
Середній
|
Високий
|
Формувати
елементи екологічний знань |
Низький |
Середній |
Середній
|
Мета: формувати позитивний образ «Я».
Корострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень- лютий |
Березень-
травень |
|
Формувати в дитини позитивне ставлення до своєї
зовнішності |
Низький |
Середній
|
Середній |
Формувати
знання про власні особистісні якості |
Низький |
Середній |
Середній |
Формувати
вміння розпізнавати свій фізичний стан,
свої потреби |
Низький |
Середній |
Середній |
Розвивати навички безпечної
життєдіяльності. |
Низький |
Низький |
Середній |
Мотивувати прагнення бути частиною групи |
Середній |
Високий |
Високий |
Формувати
відчуття впевненості в собі |
Низький |
Середній
|
Середній
|
Освітній напрям
«Гра дитини»
Мета: Розвиток стійкого інтересу до пізнання довкілля
Короткострокові
завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень – лютий |
Березень-
травень |
|
Розвивати
інтерес до ігрової діяльності |
Середній |
Середній
|
Високий |
Розвивати
психічні процеси |
Низький |
Середній |
Середній |
Ініціювати
власну рухову діяльність, розуміючи необхідність рухових дій відповідно до
ситуації |
Низький |
Середній |
Середній |
Формувати
навички взаємодії з іншими дітьми |
Низький |
Середній
|
Високий |
Розвивати
вміння дотримуватися правил у грі |
Низький |
Низький |
Середній |
Розвивати навички соціалізованої
поведінки |
Середній |
Високий |
Високий |
Формувати
комунікативні вміння |
Низький |
Середній
|
Середній |
Мета : Формування почуття краси в її різних проявах
Короткострокові завдання |
Рівень засвоєння |
||
Дата і прогрес |
|||
Вересень
- листопад |
Грудень- лютий |
Березень-
травень |
|
Розвивати
інтерес до художнього слова |
Низький |
Середній
|
Високий |
Розвивати
здатність естетично насолоджуватися музикою |
Низький |
Середній |
Середній |
Розвивати
емоційно-позитивне ставлення до мистецтва театру |
Низький |
Середній
|
Середній |
Діагноз:
ДЦП високого ступеня тяжкості
№ п / п |
Дата |
Короткий зміст
роботи |
1. |
24.09.2020 |
Вправи на
знайомство з дітьми та вихователями. Вправи на розвиток дрібної моторики руки
– мовно – рухлива гра «Дім» |
2. |
29.09.2020 |
Вправи на
розвиток дрібної моторики руки «М’ячик»,
пальчикова гра «В гості» |
3. |
1.10.2020 |
Тема:
«Сім’я». -
Поповнення словникового запасу дитини, збагачення
пасивного словника; -
ігрова вправа на розвиток фонематичного слуху
«Звідки звук»; -
пальчикова гра «Сім’я». |
4. |
6.10.2020 |
Тема:
«Сім’я». -
Формувати вміння групувати предмети за величиною
(великий – маленький); -
вивчення червоного кольору ( співвідношення
предметів червоного кольору в груповій кімнаті ); -
вправа на розвиток уваги « Що робить тато/мама». |
5. |
8.10.2020 |
Тема:
«Сім’я». -
Малювання за допомогою спонжиків; -
пальчикова гра «Сім’я». |
6. |
12.10.2020 |
Тема: «У
дитячому садку іграшки чекають нас» -
вправи на
розвиток дрібної моторики руки з використанням кінетичного піску; -
закріплення червоного кольору «Знайти червоний колір
у кімнаті». |
7. |
15.10. 2020 |
Тема: «У
дитячому садку іграшки чекають нас» -
вправи на розвиток пізнавальних процесів « Знайди
однакові речі (розвиток уваги); -
«Хто у гості завітав?»; -
«Птах чи тварина?» -
релаксація – слухання та сприйняття мелодії
«Сонечко» музика В. Раухвергера |
8. |
19.10.2020 |
Тема:
«У дитячому садку іграшки чекають нас» -
засвоєння і вивчення червоного кольору; -
вправи на розвиток мислення « Чого не стало»; -
слухання музики « Півник» російська народна мелодія. |
9. |
21.10.2020 |
Тема: «
Осінь – золота пора». -
вправи на розвиток загальної та дрібної моторики; -
мовно – рухлива гра «Листочки», гра «Пірамідка». -
формувати розуміння понять високо – низько, -
дидактична гра «Де ростуть яблучка?» (високо чи
низько на дереві), -
слухання музики «Дощик», музика Любарського. |
10. |
26.10.2020 |
Тема:
« Осінь – золота пора». -
дидактична гра «Якого кольору предмет» «Такі різні
листочки» (на закріплення червоного кольору), -
вправи на розвиток уваги «Знайди однакові листочки»,
-
слухання музики «Діти і ведмідь» В. Верховинця. |
11. |
27.10.2020 |
Тема:
«Овочі» -
збагачування словника дитини відповідно теми, -
пальчикова гра « Капуста», -
вивчення геометричної фігури – коло. |
12. |
29.10.2020 |
Тема:
«Овочі» -
ігри з пірамідкою, -
читання казки «Білочка», -
ігри з кінетичним піском. |
13. |
3.11.2020 |
Вправи
на розвиток дрібної моторики руки: -
погладжування , -
пальчикова гра « Капуста», -
ігри з помпонами.
|
14. |
5.11.2020 |
-
Вправи з м’ячиками
як з гладкими так і з пухирцями, - гра на
розвиток уваги «Покажи іграшку», - «Знайди предмети, які стоять на поличці». |
15. |
9.11.2020 |
-
Ігри на розвиток дрібної моторики руки « Пірамідка», -
ігри в сухому басейні. |
16. |
10.11.2020 |
Тема:
«Фрукти» -
ознайомити дитину з фруктами, їх назвою, кольорами
та формою; -
пальчикова гра «Апельсин»; -
ігри з втулками та пазлами «Фрукти», -
дидактична гра «Що зайве».
|
17. |
11.11.2020 |
Тема:
«Фрукти» -
продовжувати ознайомлювати дитину з фруктами, їх
назвою, кольорами та формою; -
ігри на розвиток пізнавальних процесів: «На яку
геометричну фігуру схожий»; -
«Що зайве».
|
18. |
13.11.2020 |
Тема:
«Фрукти» -
продовжувати ознайомлювати дитину з фруктами, їх
назвою, кольорами та формою; -
пальчикова гра «Апельсин»; -
ігри з прищіпками; -
релаксація – слухання мелодії «Яблучка», музика Т.
Шутенка. |
19. |
16.11.2020 |
Тема:
«Праця людей восени» -
ознайомити дитину із працею дорослих у саду і на
городі; -
мовна гра «Печу, печу хлібчик»; -
повторення понять праворуч – ліворуч; -
активізувати знання кольорів. |
20. |
18.11.2020 |
Тема:
«Свійські тварини». -
збагачення активного словника дитини поняттями
назвами тварин; -
мовна гра « Кіт збирався до роботи»; -
формувати у дитини поняття довгий – короткий. |
21. |
23.11.2020 |
Тема:
«Свійські тварини». -
поглиблювати знання про свійських тварин; -
ігри на розвиток пізнавальних процесів: «Де сховалася
тваринка»; -
пальчикова гра «Кішка та мишка»; -
продовжувати ознайомлювати дитину з поняттями довгий
– короткий. |
22. |
1.12.2020 |
Тема:
«Птахи нашого краю». -
ознайомити дитини з птахами, які прилітають на
територію дитячого садка; -
збагатити пасивний словник дитини словами – назвами
птахів; -
пальчикова гра «Пташка»; -
ознайомити дитину з геометричною фігурою –
трикутник. |
23. |
3.12.2020 |
Тема:
«Зимонька – зима». -
ознайомити дитину з характерними явищами зими; -
продовжувати вчити орієнтуватися в часі: ранок,
день, ніч. -
дидактична гра «Сніжинки»; -
слухання вірша М. Познанської «Сніг».
|
24. |
8.12.2020 |
Тема:
«Зимонька – зима». -
ознайомити дитину з характерними явищами зими; -
продовжувати вчити орієнтуватися в часі: ранок, день, ніч; -
гра «Тихо, тихо падає сніг».
|
25. |
10.12.2020 |
Тема:
«Гарні друзі є в зими: санчата, лижі, ковзани». -
продовжувати ознайомлювати дитину з характерними
явищами зими; -
пальчикова гра «Ялинка»; -
формувати навички розрізняти праву та ліву руку. |
26. |
14.12.2020 |
Тема:
«Гарні друзі є в зими: санчата, лижі, ковзани». -
продовжувати ознайомлювати дитину з характерними явищами зими; -
пальчикова гра «Ялинка»; -
дидактична гра «Що зайве». |
27. |
15.12.2020 |
Тема:
«Зимовий одяг та взуття». -
ознайомити дитину з назвами одягу та взуття; -
мовна гра « Морозець»; -
пальчикова гра «Кулька»; -
читання казки «Рукавичка». |
28. |
22.12.2020 |
Тема:
«Зимовий одяг та взуття». -
продовжувати ознайомлювати дитину з назвами одягу та
взуття ; -
дидактична гра «Сніжинки»; -
гра «Прикрась рукавичку». |
29. |
24.12.20202 |
Тема:
«Зимові свята. Новий рік». -
розповідь – опис
малюнка «Новорічне свято»; -
мовна гра «снігова баба». |
30. |
15.01.2021 |
Ігри
в сухому басейні (відповідно настрою дитини). |
31. |
18.01.2021 |
Тема:
«Посуд» -
ознайомити дитину з предметами посуду; -
пальчикова гра «Помічники»; -
дидактична гра «Чого не вистачає». |
32. |
20.01.2021 |
Тема:
«Посуд» -
продовжувати ознайомлювати дитину з предметами
посуду; -
мовна гра «Кашка»; -
вивчення синього кольору. |
33. |
22.01.2021 |
Ігри
з піском в пісочниці з підсвіткою «Ферма». |
34. |
27.01.2021 |
Читання
віршиків про тварин; -
гра «Відгадай хто це». (відповідно настрою дитини). |
35. |
1.02.2021 |
Вправи
на розвиток дрібної моторики руки: «Покачай
м’ячик»,
« Снігова баба», «Кашка». |
36. |
2.02.2021 |
Тема:
«Домашні помічники». -
ознайомити дитину з електроприладами та предметами
побутової техніки; -
дидактична гра «Чарівна торбинка»; -
повторення вивчених кольорів червоний, жовтий,
синій, зелений. |
37. |
5.02.2021 |
Тема:
«Домашні помічники». - продовжувати
ознайомлювати дитину з
електроприладами та предметами побутової техніки; - дидактична гра «Чарівна торбинка»; -
повторення вивчених кольорів червоний, жовтий, синій, зелений; -
гра « Розфарбуй побутові прилади». |
38. |
09.02.2021 |
Вправи
на розвиток дрібної моторики руки: «Покачай
м’ячик», « Снігова баба», «Кашка». |
39. |
12.02.2021 |
Тема
«Професії». -
ознайомити дитину з професіями; -
дидактична гра «Помічники»; -
пальчикова гра « Нумо дружно всі вставайте». |
40. |
15.02.2021 |
Тема:
«Професії» . -
продовжувати ознайомлювати дитину з професіями; -
вивчити білий колір; -
гра «Працюємо на городі». |
41. |
17.02.2021 |
Ігри
в сухому басейні (відповідно бажання дитини). |
42. |
19.02.2021 |
Тема:
«Меблі». -
ознайомити дитину з назвами меблів; -
дидактична гра «Що це»; -
мовна гра «Ліжечко». |
43. |
22.02.2021 |
Тема:
«Меблі». -
продовжувати ознайомлювати дитину з назвами меблів; -
дидактична гра «Що це?»; -
ознайомити дитину з геометричною фігурою
- квадрат. |
44. |
24.02.2021 |
Ігри
з піском в пісочниці з підсвіткою «Меблі». |
45. |
26.02.2021 |
Тема:
«Транспорт». -
ознайомити дитину з поняттями транспорт; -
логоритмічна гра «Потяг»; -
продовжувати вчити дитину розрізняти праву та ліву
руку. |
46. |
01.03.2021 |
Тема:
«Транспорт». -
продовжувати ознайомити
дитину з поняттями транспорт; -
повторити раніше вивчені кольори; -
пальчикова гра «Вертоліт». |
47. |
03.03.2021 |
Тема
«Зоопарк». -
ознайомити дитину з мешканцями зоопарку; -
пальчикова гра «Чарівний лев»; -
гра «Відгадай, яких частин тіла бракує». |
48. |
05.03.2021 |
Тема
«Зоопарк». -
продовжувати
ознайомлювати дитину з мешканцями зоопарку; -
читання вірша О. Чурілова «Африка»; -
пальчикова гра «Веселий дощик». |
49. |
09.03.2021 |
Тема:
«Весна іде, красу несе». -
ознайомити дитину з характерними явищами весни; -
мовна гра «Веснянка»; -
пальчикова гра «Вийди, вийди сонечко». |
50. |
12.03.2021 |
Тема:
«Мамине свято. Первоцвіти». -
продовжувати формувати уявлення дитини про ознаки
весни; -
мовна гра «Квіти
- першоцвіти»; -
розмалювати квітку пролісок. |
51. |
16.03.2021 |
Тема:
«Мамине свято. Первоцвіти». -
продовжувати формувати уявлення дитини про ознаки
весни; -
пальчикова гра «Ой прийшла до нас весна»; -
гра з прищіпками «Квітка». |
52. |
18.03.2021 |
Ігри
в сухому басейні (відповідно бажання дитини). |
53. |
23.03.2021 |
Тема:
«Весняні турботи тварин та птахів». -
дидактична гра «Пори року»; -
мовна гра «Пташка»; -
пальчикова гра «Шпаківня». |
54. |
25.03.2021 |
-
Ігри: « Склади з частин»; -
«Що зайве»; -
пальчикова гра «Пташка». |
55. |
29.03.2021 |
Ігри
в сухому басейні (відповідно бажання дитини). |
56. |
31.03.2021 |
Сюжетно
– рольова гра «Зоопарк». |
57. |
02.04.2021 |
Ігри
з піском в пісочниці з підсвіткою. |
58. |
05.04.2021 |
-
Ознайомлювати дитину з числами в межах
трьох; -
продовжувати вчити дитину групувати предмети за величиною; -
пальчикова гра «Метелик». |
59. |
07.04.2021 |
Тема:
«Космічна подорож». -
формувати елементарні уявлення про небо, зорі,
Місяць, Сонце. -
мовна гра «Вранці сонце прокидається»; -
пальчикова гра «Сонечко». |
60. |
09.04.2021 |
Тема:
«Космічна подорож». -
продовжувати формувати елементарні уявлення про небо, зорі, Місяць, Сонце. -
мовна гра «Вранці сонце прокидається». |
61. |
12.04.2021 |
Ігри
в сухому басейні (відповідно бажання дитини). |
62. |
13.04.2021 |
Прогулянка
на свіжому повітрі в «Кімнаті відчуттів». |
63. |
14.04.2021 |
Вправи
на розвиток емоційної сфери -
«Кубик емоцій»; -
Вправа « Хто у дзеркалі». |
64. |
20.04.2021 |
Тема:
«Великдень». -
ознайомити дитини з християнським святом
«Великдень»; -
дидактична гра «Склади крашанку з частин; -
мовна гра « Розмалюю писанку». |
65. |
22.04.2021 |
Тема:
«Великдень». -
продовжувати ознайомлювати дитину з християнським святом «Великдень»; -
дидактична гра «Склади крашанку з частин; -
розфарбовування писанки. |
Корекційно –
розвивальна робота з дитиною з ООП
соціального педагога Корячки А.В.
№ п/п |
Дата |
Зміст роботи |
Форма роботи |
1. |
21.09.2020 |
Встановлення
емоційного контакту |
Тема
: «Знайомство» -
гра
«Давай знайомитися»; -
гра з кінетичним піском; -
слухання
пташок та шелесту листя. |
2. |
28.09.2020 |
Розвиток відчуття безпеки та довіри до
навколишнього, встановлення емоційного контакту. |
Тема: «Гра дитини» -
психогімнастик «Я усміхаюся друзям»;
пальчикова гімнастика; -
корекційно – розвивальна гра «Ти
живеш серед людей». |
3. |
07.10.2020 |
Формування
уявлення про себе: стать , вік, ім’я;
встановлення емоційного контакту. |
Тема
: «Я – людина» -
дидактична гра «Хто в дзеркалі?»; -
пальчикові
ігри; -
пісочна
гра «Казкове пісочне місто». |
4. |
13.10.2020 |
Формування адекватних форми поведінки в нових
життєвих ситуаціях; встановлення емоційного контакту. |
Тема
: «Знайомство» -
Корекційно - розвивальна гра «У
світі ввічливих слів»; -
групова гра «Різні настрої». |
5.
|
20.10.2020 |
Розвиток відчуття безпеки та довіри до
навколишнього, встановлення емоційного контакту. |
Тема
: « Осінь золота» -
Сюжетна гра «Прогулянка малят»;. -
дидактична гра «Впізнай за описом»; -
читання казки «Добра темнота» |
6. |
28.10.2020 |
Формування
уявлення про себе: стать , вік, ім’я;
встановлення емоційного контакту. |
Тема : « Я – людина» -
психогімнастичний етюд «Це – Я»; -
мовно – рухлива гра «Чарівне
дзеркальце»; -
дидактична гра «Що це?». |
7. |
04.11.2020 |
Формувати в дитини позитивного ставлення до своєї
зовнішності |
Тема : «Я – людина» -
вправа – вітання «Мій настрій»; -
дидактична гра «Що це?»; -
групова гра «Частини тіла». |
8. |
11.11.2020 |
Розвиток
вміння ініціювати контакти з іншими дітьми та приймати допомогу від
однолітків та дорослих |
Тема:
«У дитячому садку іграшки чекають» -
групові ігри : · «Мильні
бульбашки», · «Країна
друзів», · «Мої
добрі справи» |
9. |
18.11.2020 |
Формування розуміння правильного та безпечного
користування предметами. |
Тема:
«Праця людей восени» -
дидактична гра «Кому що підходить»; -
корекційно – розвивальна гра «Який
предмет зайвий»; -
пальчикова гра «Млинці». |
10. |
25.11.2020 |
Формування вміння дитини співвідносити
вчинки «добре – погано» (розрізняти
сюжетні малюнки на яких зображено поведінку
дитини різного характеру) |
Тема
: «Дитячий садок» -
дидактична гра «Плутанина»; -
корекційно
– розвивальна гра «Свої – чужі»; -
релаксація «Спостереження за
хмарами»; -
|
11. |
02.12.2020 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Тема :Дитячий садок» -
психогімнастика «Хороший настрій», -
сюжетна гра «Дитячий садок»; -
ігрова
вправа « Поклич лагідно». |
12. |
09.12.2020 |
Формування уявлення про себе (стать, вік, ім’я). |
Тема
: «Я - людина» -
дидактична гра «Моє тіло»; -
ігрова вправа «Хто у дзеркалі»; -
пальчикові ігри. |
13. |
16.12.2020 |
Формувати в дитини позитивного ставлення до своєї
зовнішності |
Тема
: «Я – людина» -
пальчикова гра «Пальчики вітаються» -
психогімнастичний етюд «Зачарована
дитина». |
14. |
23.12.2020 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Тема
: «Дитячий садок» -
групова корекційно – розвивальна
гра «Мій день»; -
пісочні ігри « Місто на піску»; -
вправи для релаксації. |
15. |
29.12.2020 |
Формування
розуміння правильного та безпечного користування предметами. |
Тема:
«Домашні помічниики» -
дидактична гра «Відгадай
предмет»; -
розгляд демонстративного матеріалу
«Безпечні – небезпечні предмети», -
пальчикові ігри. |
16. |
06.01.2021 |
Формування адекватних форми поведінки в нових
життєвих ситуаціях |
Тема
: «У дитячому садку іграшки чекають» -
будівельно – конструктивна гра
«Гараж для автомобіля»; -
дидактична гра « Хто що робить». |
17. |
13.01.2021 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Тема
: «Друзі, хлопчик і дівчинка» -
корекційно – розвивальна гра «Хто
до кого піде в гості»; -
ігри з кінетичним піском «Пісочні
секретики». |
18 |
20.01.2021 |
Формування уявлення про себе (стать, вік, ім’я). |
Тема:
«Я – людина» -
дидактична гра «Моє тіло»; -
казкотерапевтична гра «Подорож у
країну почуттів»; -
читання вірша «Правда ж, мамо , я
великий?»
(М.Познанська) |
19 |
27.01.2021 |
Формувати в дитини позитивного ставлення до своєї
зовнішності |
Тема:
«Ой весела в нас зима, веселішої нема» -
вправа – вітання «Мій настрій»; -
ігрова вправа «Частини тіла»; -
казкотерапевтична гра «Сніжинки –
пушинки» |
20 |
03.02.2021 |
Розвиток відчуття безпеки та довіри до
навколишнього. |
Тема
: «Смачні страви готували і до столу подавали» -
корекційно – розвивальна гра «У
світі ввічливих слів»; -
психогімнастичний етюд «Різні
настрої»; -
сюжетна гра «Дитяче кафе». |
21 |
10.02.2021 |
Формування
вміння дитини співвідносити вчинки
«добре – погано» (розрізняти сюжетні малюнки на яких зображено
поведінку дитини різного характеру) |
Тема
: «Ой весела в нас зима, веселішої нема» -
дидактична гра «Що таке добре, а що
таке погано»; -
ігрова вправа «Сніг – сніжок»; -
мовна гра «Морозець» |
22 |
17.02.202
1 |
Розвиток
вміння ініціювати контакти з іншими дітьми та приймати допомогу від
однолітків та дорослих |
Тема:
«Зоопарк» -
групова вправа «Чого бракує у
тварини»; -
групова гра «Почуєш звук
– покажи напрямок»; -
будівельно – конструктивна гра
«Зоопарк» |
23 |
24.02.2021 |
Формування
розуміння правильного та безпечного користування предметами. |
Тема
: «Домашні помічники» -
ігри з фігурками «Овочі, фрукти» ; -
вправи: «Корисні предмети», «Будь
уважним»; -
дидактична гра «Важке – легке»
(робота з картинками) . |
24 |
03.03.2021 |
Розвиток
вміння ініціювати контакти з іншими дітьми та приймати допомогу від
однолітків та дорослих |
Тема
: «Транспорт» -
сюжетно – рольова гра гра «
Автобус»; -
логоритмічна вправа «На чавоні». |
25 |
10.03.2021 |
Формувати
вміння дитини співвідносити вчинки
«добре – погано» (розрізняти сюжетні малюнки на яких зображено
поведінку дитини різного характеру) |
Тема:
«Весна іде, красу несе» -
дидактична гра «Добрі та погані
вчинки у природі»; -
пальчикова гра «Ой прийшла до нас
весна». |
26 |
17.03.2021 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Тема:
«Весняні турботи птахів» -
сюжетно – рольова гра «Пташенята у
гнізді»; -
релаксація «Слухання співу пташок»; -
групова гра «Будьте уважними». |
27 |
24.03.2021 |
Формування
розуміння правильного та безпечного користування предметами |
Тема
: «Домашні помічники» -
дидактична гра «Холодний, теплий,
гарячий» (робота з картинками); -
пальчикові ігри. |
28 |
31.03.2021 |
Розвиток
вміння ініціювати контакти з іншими дітьми та приймати допомогу від
однолітків та дорослих |
Тема:
«У дитячому садку іграшки чекають» -
групові ігри : · «Мильні
бульбашки», · «Країна
друзів», · «Мої
добрі справи»вправа . |
29 |
07.04.2021 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Тема
: «Весна іде, красу несе» -
логоритміка «Дзвіночок дзвенить – дітей
веселить»; -
дидактична гра «Що зайве» |
30 |
14.04.2021 |
Формування
розуміння правильного та безпечного користування предметами |
Тема
: «Домашні помічники» -
дидактична гра «Кому що підходить»; -
корекційно – розвивальна гра «Який
предмет зайвий». |
31 |
21.04.2021 |
Формування навички спілкування у процесі спільних
ігор |
Теми
: «Природні явища» -
Творча гра «Чудові палички»; -
Ігрова вправа «Відгадайте, що
звучить». |
32 |
28.04.2021 |
Розвиток відчуття безпеки та довіри до
навколишнього. |
Тема
: «Смачні страви готували і до столу подавали» -
корекційно – розвивальна гра «У
світі ввічливих слів»; -
психогімнастичний етюд «Різні
настрої»; сюжетна
гра «Дитяче кафе». |
Затверджую
Завідуюча Решетилівським
ДНЗ
«Ромашка»
Кругова
Т.І_______________
«____»
_______________ 2020 року
Індивідуальна
програма розвитку
на
дитину з особливими освітніми потребами
Діагноз
: Особливо тяжка форма ДЦП
1. Загальні відомості:
Прізвище, ім’я, по батькові дитини
Дата народження
Прізвище, ім’я, по батькові батьків
Телефон
Адреса проживання
Дата вступу до закладу
2.
Відомості про особливості розвитку дитини:
Фізичний
розвиток: порушення м’язового тонусу та маніпулятивних дій, координації рухів. У дитини важкий ступінь тяжкості ураження
верхніх і нижніх кінцівок. Спостерігається низький рівень самообслуговування (
дитина не може самостійно рухатися, їсти, тримати в руках предмети). Сидить і
працює у фіксованому стільчику в групі та в колясці на подвір’ї.
Мовленнєвий
розвиток: затримка мовленнєвого розвитку обумовлена псевдобульбарною
дизартрією. Експресивна мова у вигляді окремих
лепетних слів. Пасивний словник відповідає віку, вміє показати свої
бажання поглядом, рухом, жестом, звуками.
Розвиток
когнітивної сфери: порушення розвитку просторового
сприймання. Дієве пізнання предметного світу речей (обмацування, маніпулювання)
суттєво порушені. Переважає слуховий тип сприймання. Добре запам’ятовує яскраві
предмети або ті. Що викликають певні асоціації. Збережена увага до власних дій.
Розвиток
емоційно – вольової сфери: На контакт іде поступово. На схвалення реагує
емоційно, позитивно. Конкретні успіхи у
певній сфері надихають, підвищують впевненість у власних силах. Прояв деяких
психоорганічних проявів: підвищена втомлюваність, сповільненість психічних
процесів. Підвищена тривожність, сором’язливість. Гарно сприймає допомогу
дорослого.
Розвиток освітньої діяльності: Інтелектуальні
можливості збережені, порушення мовлення призводить до труднощів при передачі
власної предметної компетентності. Краще діє за умови надання поетапних
інструкцій та демонстрації прикладу дій..
3.
Додаткові освітні та соціальні потреби дитини.
Наявність асистента вихователя.
4.
Перелік спеціальних і додаткових видів послуг:
Додаткові заняття |
Кількість годин на тиждень |
Місце проведення |
Розклад |
Заняття з вчителем-логопедом |
3 |
Група «Ромашка» |
Понеділок, вівторок, четвер |
Заняття з інструктором з фізкультури |
2 |
Спортивна зала |
Вівторок, четвер |
Заняття з практичним психологом |
2 |
Ресурсна кімната |
Понеділок, середа, п’ятниця |
Заняття з соціальним педагогом |
1 |
Ресурсна кімната |
Середа |
Строки дії програми з
01.09.2020 н.р. до 31.08.2021 н.р.
5.
Освітня програма :
Корекційна робота з
розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико -
фонематичним
недорозвитком мовлення (програмно – методичний комплекс)
Рібцун Ю.В.
- Програма з корекційно –
розвиткової роботи « Корекція розвитку»
для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями мовлення
(підготовчий, 1 - 4 класи.)
- Освітня програма «Впевнений старт».
- Програма розвитку дітей
дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко». Автор – Сак Т.В
- Організація корекційно
– розвиткової роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку в закладі
дошкільної освіти.
- Програма розвитку дітей
дошкільного віку з розумовою відсталістю «Формування соціальних навичок».
- Програма розвитку дітей дошкільного віку з
порушеннями опорно - рухового
апарату. Автор - Шевцов А. Г.
6. Адаптація та модифікація освітнього
середовища:
Назва
адаптації |
Так / Ні |
Примітка |
Пристосування
середовища -
доступність |
Так |
|
-
освітлення |
Так |
|
-
рівень шуму |
Так |
|
-
осередок усамітнення |
Так |
|
Психолого
– педагогічна адаптація |
|
|
-
використання візуального розкладу |
Так |
|
-
індивідуальна предметна допомога |
Так |
|
-
руховий режим |
Так |
|
-
використання заохочень, ситуація успіху |
Так |
|
-
використання засобів концентрації |
Так |
|
Адаптація навчального матеріалу |
|
|
-
засоби альтернативного спілкування |
Так |
|
Модифікація |
|
|
-
індивідуальний зміст матеріалу |
Так |
|
-
значне зниження вимог до виконання завдань |
Так |
|
-
по необхідності, виходячи з ситуації,
брати в молодші групи |
Ні |
|
7.
Психолого – педагогічна характеристика дитини:
Хлопчик народився 29.05.2014 року в селищі Решетилівка, Полтавської області. Живе у повній родині: тато – (ПІБ), мама – (ПІБ).
Дошкільний навчальний заклад
«Ромашка» відвідує з 16.01.2020року. Процес адаптації протікав на середньому
рівні. Хлопчик має складні порушення
опорно – рухового апарату. Порушення м’язового тонусу, маніпулятивних дій та
координації рухів. М’язи дитини
напружені, тугі, а самостійні рухи взагалі не можливі. Потребує допомоги в самообслуговуванні, адже дитина без допомоги
вихователя асистента вихователя не може
нічого робити. Спостерігається підвищена втомлюваність. Пам’ять мимовільна,
увага недостатньо стійка, мислення наочно-дійове. Порушення
темпу психічного розвитку: страждає цілісність сприйняття, уповільнені процеси
переробки інформації. Добре запам’ятовує
яскраві предмети або ті, що викликають певні асоціації. Знижений обсяг
запам’ятовування,
низький рівень продуктивності.
Відвідування дитячого колективу посприяло позитивній
динаміці в розвитку дитини. На контакт йде охоче, як з педагогами, так і з дітьми.
В роботі з дитиною
враховується її актуальний настрій та працездатність, уповільнені розумові
процеси, нестійку увагу, тому завдання діляться на частини. Дитина швидко
втомлюється, повільно запам’ятовує. Хлопчик доброзичливий, позитивний, прагне
до спілкування, співпраці. Дитині
подобаються музичні заняття, театралізовані вистави.
Активний словник не відповідає віку дитини, спостерігається нечітке промовляння деяких звуків та слів. Дитина співвідносить ознаки предметів з їх словесними позначеннями, промовляє ізольовані голосні звуки. Тонка моторика пальців рук, наслідування, розуміння мовлення на прикладі пальчикових ігор не достатньо сформовані.
Рекомендації команди психолого – педагогічного супроводу по роботі з дитиною з ООП:
-
розвиток зорово- моторної координації;
-
формування вимови і розвитку мовленнєвих
процесів;
-
корекція сенсорно – перцептивних процесів
;
-
розвиток загальної та дрібної моторики ;
-
підвищення самооцінки та самостійності.
-
оптимізація м’язового тонусу.
9. Надані консультації для батьків у
процесі виконання індивідуальної
програми розвитку
Дата |
Тема консультації |
Відповідальні особи |
04.09.2020 |
Необхідність створення ІПР дитини |
Завідувач |
24.09.2020 |
Використання
кінетичного піску під час розвитку дрібної моторики |
Практичний
психолог |
30.09.2020 |
Виконання
вправ для ручної предметно – маніпулятивної діяльності |
Інструктор
з фізкультури |
06.10.2020 |
Взаємодія з сім'єю з метою оптимізації виховного
процесу |
Вихователь |
15.10.2020 |
Про
важливість самостійності дитини для розвитку дрібної моторики |
Медична
сестра |
23.10.2020 |
Потреба
дитини у спілкуванні з однолітками |
Соціальний
педагог |
02.11.2020 |
Значення
режиму дня для дитини |
Вихователі |
04.11.2020 |
Дотримання
єдиних мовленнєвих вимог у сім’ї |
Вчитель
– логопед |
26.11.2020 |
Формуємо
увагу та пам’ять під час
гри |
Практичний
психолог |
11.12.2020 |
Профілактика
домашнього травматизму |
Медична
сестра |
24.12.2020 |
Корисні
посилання : розвивальні та навчальні мультфільми та відеоролики для розвитку мовлення |
Вчитель
– логопед |
05.01.2021 |
Розвиток навичок ігрової
діяльності |
Соціальний
педагог |
29.01.2021 |
Як
уникнути труднощів під час харчування |
Медична
сестра |
08.02.2021 |
Ігри
по дорозі в дитячий садок |
Вихователь |
12.02.2021 |
Як
правильно підібрати іграшки для
розвитку дитини |
Соціальний
педагог |
03.03.2021 |
Виконання
вправ з ходьби з переступанням через незначні перешкоди |
Інструктор
з фізкультури |
16.03.2021 |
Як
розвивати просторові уявлення у дитини |
Практичний
психолог |
22.03.2021 |
Розвиток
дрібної моторики дитини |
Вчитель
– логопед |
06.04.2021 |
Чим
шкідливий для дитини телевізор та скільки часу біля нього можна проводити
дитині |
Вихователі |
20.04.2021 |
Проведення
пальчикової гімнастики в домашніх умовах |
Медична
сестра |
10.
Погодження індивідуальної програми розвитку з мамою:
Я,
__________________________________________________________________
Приймала участь у розробці ІПР та згодна з її змістом.
Дата_________________________ Підпис
_______________________
МОДЕЛЬ
спільної діяльності
вихователя
та асистента вихователя
інклюзивної групи на 2020-2021 н.р.
Діагноз дитини: ДЦП високого ступеня тяжкості
Мета: - забезпечити
дитині максимально комфортне,
безпечне і корисне перебування в ЗДО;
-
розвинути здібності дитини до максимально можливого
рівня, не вимагаючи від неї більшого, ніж вона в силах
зробити;
-
недопустимість перевтоми
Обов’язкова необхідність:
- дотримання конфіденційності;
-
знання чинного
законодавства та нормативних документів;
-
знання анамнезу дитини;
-
превентивна
робота з батьками та дітьми щодо створення
толерантного мікроклімату в
групі;
-
щоденна робота з батьками дитини;
-
робота з дитиною без перерви на літній період
Обов’язки вихователя |
Обов’язки асистента вихователя |
Спільна діяльність вихователя та асистента
вихователя |
1 |
2 |
3 |
1.Підготовча робота |
|
|
1.1.
Визначення особливостей розвитку дитини, ознайомлення з анамнезом |
1.1.
Визначення особливостей розвитку дитини, ознайомлення з анамнезом |
Вироблення та дотримання спільної
стратегії та тактичних дій щодо
педагогічної діяльності у
досягненні поставлених цілей у навчанні і розвитку дитини |
1.2.
Визначення прийнятних норм і методів
адаптації дитини до колективу |
1.2.
Визначення прийнятних норм і методів
адаптації дитини до колективу |
|
1.3.
З’ясування позиції
батьків щодо перебування дитини в групі, їх бачення процесу адаптації, навчання, розвитку дитини |
1.3.
З’ясування позиції
батьків щодо перебування дитини в групі, їх бачення процесу адаптації, навчання, розвитку дитини |
Роз’яснення, консультації, переконування
(за потреби) |
1 |
2 |
3 |
1.4.
Ознайомлення із індивідуальними
особливостями дитини, спричиненими
хворобою |
1.4.
Ознайомлення із
індивідуаль-ними особливостями дитини, спричиненими хворобою |
Чітке усвідомлення та розуміння недопустимих
дій вихователя асистента вихователя по відношенню до дитини |
1.5.
Виявлення уподобань
нахилів, симпатій дитини через спілкування з батьками
|
1.5.
Виявлення уподобань
нахилів, симпатій дитини через спілкування з батьками |
Індивідуальна робота, залучення дитини до роботи певного гуртка
|
1.6.
Створення толерантного, позитивного
мікроклімату, гуманних відносин в групі
як серед дітей, так і серед батьків |
1.6. Створення толерантного, позитивного
мікроклімату, гуманних відносин в групі
як серед дітей, так і серед батьків |
Роз’яснення, консультації,
переконування (за необхідності) |
1.7.
Ознайомлення з комплексною психолого-педагогічною характеристикою, з першими спостереженнями
та висновками |
1.7.Ознайомлення з комплексною психолого-педагогічною характеристикою, з першими спостереженнями
та висновками |
Аналіз та вироблення спільних дій |
1.8.
Ознайомлення з індивідуальною
програмою реабілітації, рекомендованою Решетилівською центральною районною
лікарнею |
1.8. Ознайомлення з індивідуальною програмою
реабілітації, рекомендованою Решетилівською центральною районною лікарнею |
Обговорення та
узгодження пропозицій для
створення Індивідуальної програми
розвитку на засіданні команди психолого-педагогічного супроводу
дітей з особливими освітніми
потребами |
2.
Планування роботи |
|
|
2.1.
Участь у створенні
індивідуальної програми розвитку
з опорою на індивідуальну
програму реабілітації,
рекомендованою Решетилівською
центральною районною лікарнею та спеціалістами Терешківського інклюзивно-ресурсного центру |
2.1.Участь у
створенні індивідуальної програми
розвитку з опорою на індивідуальну програму реабілітації, рекомендованою Решетилівською центральною районною
лікарнею та спеціалістами
Терешківського
інклюзивно-ресурсного центру |
1 |
2 |
3 |
2.2.
Створення освітньої
програми з урахуванням тяжкості діагнозу та отримання різного
роду інформацій про дитину |
2.2.
Участь у створенні освітньої
програми з урахуванням тяжкості діагнозу та отримання різного
роду інформацій про дитину |
Спільна робота над виконанням освітньої програми |
2.3.
Планування освітньої діяльності дитини в складі колективу
групи (за можливої участі
дитини з ДЦП) |
2.3. Планування
і координація роботи фахівців
|
Виготовлення дидактичного матеріалу для дитини з ДЦП |
2.4.
Допомога асистенту у плануванні
освітньої роботи в ресурсній кімнаті |
2.4.Планування роботи в ресурсній кімнаті |
Взаємна
допомога у разі потреби |
3.
Створення умов для безпечного перебування
|
|
|
3.1. Врахування
підвищеної схильності дитини до травматизму |
3.1. Врахування
підвищеної схильності дитини до травматизму |
Створення
безпечного середовища в групі |
3.2.
Укомплектування групової аптечки першої допомоги з урахуванням фізіологічних особливостей
дитини (судоми, стеноз) |
3.2.Укомплектування
групової аптечки першої
допомоги з урахуванням фізіологічних
особливостей дитини (судоми, стеноз) |
Оволодіння
навичками першої медичної
допомоги та спільних дій в таких
ситуаціях |
3.3.
Індивідуальний підхід до навчання, розвитку та виховання дитини |
3.3.Індивідуальний підхід до навчання, розвитку та виховання дитини |
Виготовлення
індивідуального дидактичного та роздаткового матеріалу |
3.4.
Чітке усвідомлення ризиків, які
можуть виникнути в процесі роботи з дитиною
|
3.4. Чітке усвідомлення ризиків, які можуть виникнути в
процесі роботи з дитиною |
Взаємодопомога у
непередбачуваних ситуаціях |
Найглибшим, найміцнішим каменем педагогічної системи Сухомлинського є думка про виховання у кожної дитини поваги до самої себе. Цього ж вимагає і сучасна дошкільна освіта.
На думку Василя Олександровича, повага до людської гідності і виховання самоповаги є сферою педагогічної творчості і місцем прояву великого інтелекту педагога. «Ця сфера педагогічної творчості є найбільш недосконалою, і саме в цій сфері допускається найбільше помилок», - ніби сьогодні сказано. Для роботи вданому напрямку не відводиться спеціального часу – це повинно робитися щосекунди, кожним словом і кожною дією вихователя, а для цього потрібно, щоб у колективі дорослих дошкільного закладу панували Добро і Злагода. (стор.20)
Впровадження в життя ідей педагога-новатора немислиме без піклування вихователя про здоров’я дитини. З терпінням і наполегливістю переконуємо дітей в необхідності берегти своє здоров’я з дитинства, а для цього потрібно доглядати за своїм тілом, загартовуватися водою, повітрям, сонцем.(стор.24)
В роботі педагогічного колективу вже утвердилися всі аспекти дидактично-методичної системи В.О.Сухомлинського:
- постановка перспективних цілей розвитку дітей у процесі навчання і виховання з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей;
1. Дні Сухомлинського (з 1998 р.)
2. Тематичні дні і тижні (з 1995 р.)
3. Фестивалі української культури(з 1997р.)
4. Діорама «Допоможіть мені, люди!» (з1999р.)
5. Тринадцять друкованих методичних робіт і декілька казок у педагогічній фаховій пресі.
6. День театру (щомісяця в першу п’ятницю).(стор.25-26)
Дивосвіт казок В.О.Сухомлинського. Фотоальбом драматизацій казок В.О.Сухомлинського. 2014р.
«Троє жадібних курчат» 2012 рік
«Покинуте кошеня» 2012 рік
«Гаряча квітка» 2010 рік
«Як Сонечко промені дарувало» 2010 рік
«Емоційно-ціннісний розвиток дітей дошкільного віку» Методичний посібник. 2011 р.
Складною, але цікавою і ефективною формою роботи є використання емоційно-мовленнєвих етюдів. Суть їх полягає в тому, що на базі добре відомої казки я пропоную дітям розглянути спеціальну комунікативну ситуацію з мовленнєвим матеріалом. Такі етюди слугують перехідним ланцюгом від навчання дітей засобам передавання емоційних станів до самостійного добору та використання означених засобів у мовленнєвій практиці. Така комплексна діяльність сприяє формуванню у наших дітей стійких навичок передавання емоційних станів у мовленні, зокрема, та емоційному розвитку загалом. Як, наприклад, можна привести процес створення емоційно-мовленнєвих етюдів в процесі милування кімнатними квітами, яскравими рибками в акваріумі, спостереженням-милуванням в природі. Ще ефективніший цей метод в процесі вирішення дітьми проблемних ситуацій морального характеру.(стор.17)
Ще одним з найкращих методів корекції емоційного стану особистості є аутогенне тренування. Я використовую його вже більше десяти років. Діти прийшли з прогулянки, заняття фізкультури, музики … Збуджені, веселі, підвищено рухливі, бадьорі. І от у цьому випадку заспокійлива музика, неспішне промовляння певного тексту вихователем і занурення дітей в стан спокою, дають можливість скоригувати увагу дітей, врівноважити емоційний стан. Лірична, мелодійна музика дає втіху, стимулює спокійну поведінку, а от драматична, з високим темпом музика, навпаки, додає життєвого тонусу, збуджує, спонукає до активної дії. Для розповіді, зазвичай, обираються казки-оповідки з мальовничими описами природи. Набуті навички аутогенного тренування слугуватимуть дитині і в майбутньому. (стор.20)
Звичайно, позитивні зміни в емоційно-ціннісному розвитку дитини майже незримі, але ж все починається з дитинства, і добро та зло теж, тому хорошим добрим казкам належить відіграти в процесі становлення позитивної емоційної сфери дитини надзвичайно значиму роль.(стор.24)
Розкажіть своєму малюку просте правило: стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе. І особистим прикладом демонструйте, як саме це робити.(стор.26)
І робота з літературними творами, і робота з репродукціями картин в більшості випадків проводиться в процесі організованої діяльності дошкільників, а саме – на занятті. Це надає дітям невичерпні можливості для:
- розуміння емоцій інших людей;
«Форми і методи роботи з креативною дошкою». Фотоальбом. 2012р.
1. Релаксація. Діти малюють суто за своїм бажанням, як індивідуально, так і колективно
2.
Робота з
казкою за допомогою атрибутів лялькового театру
«Плекаємо
душу. Розвиваємо інтелект. Зміцнюємо здоров’я». Методичний посібник. 2012р.
ДИСПУТ «Любов»
1.
Що означає «любити»?
2.
Як можна
розпізнати людину, яка любить?
3.
Кого ти
любиш? Чому?
4.
Хто любить
тебе? За що?
5.
Як ти
дізнаєшся про те, що тебе люблять?
6.
Ти себе
любиш? За що?
7.
Кого ти не
любиш? За що? Чому?
8.
Хто тебе не
любить?
9.
Любові
потребує лише людина? Чому ти так думаєш?
10.Чи люблять тварини? В яких випадках ти це спостерігав?
11.Любити можна лише живе?
12.Як ви можете пояснити слова: я люблю цілий світ, я бажаю
йому добра? (стор.8)
«Елементи фітнесу в організації
профілактично-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку». Методичний посібник. 2013р.
Ефект фітболу зумовлюється дією коливань м'яча
(вібрацією), яка відчувається під час сидіння на ньому (подібно до їзди верхи).
Слабка постійна вібрація заспокійливо діє на нервову систему, а інтенсивна —
збуджує. Використання фітболу сприяє зміцненню м'язів спини і черевного пресу,
створенню гарного м'язового корсету, профілактиці сколіозу, покращенню функціонування серцево-судинної і
дихальної систем, поліпшенню кровопостачання хребта, суглобів і внутрішніх органів,
але найголовніше – формує навички правильної постави і правильного дихання
дітей дошкільного віку.(ст.10)
Діти
дістають насолоду не від того, що навчилися виконувати той або інший рух, а від
самої гри. Вправи на м'ячах вони можуть виконувати протягом заняття. З дітьми
молодшого віку робимо вправи на м'ячах як фрагмент заняття.
У молодшій групі
основну увагу приділяємо роботі над тонусом, статичною координацією,
збереженням заданої пози. В середній групі діти вчаться технічно правильно
виконувати загальнорозвивальні вправи і розвивати рухову координацію.
Для дітей з
мовленнєвими порушеннями автоматизації рухів проводимо з мовленнєвим
супроводом. Ритм віршів допомагає підпорядкувати рухи тіла певному темпу, сила
голосу, визначає їх амплітуду і виразність.
Діти старшої
групи мають більш координовані рухи,
вони можуть регулюватися і підкорятися вольовому наказу. Діти розуміють користь
вправ, зв'язок між способом виконання і кінцевим результатом.Вони стають
наполегливіші в подоланні труднощів і можуть багаторазово повторювати вправи,
працювати в колективі, виконувати всі команди, які дає педагог, організовано і
дисципліновано.(ст.11)
У цьому віці відбувається перехід від ігрової діяльності до навчальної. Тут особливо потрібна заключна частина.
Прийоми релаксації допомагають дітям далі самостійно регулювати свій психоемоційний
стан, процеси збудження і гальмування. Попри те, що ігрова діяльність
переходить у навчальну, гра для дітей старшого віку і далі посідає важливе
місце. Змінюється якість ігор. Важливе значення мають комунікативні,
психокоригувальні і командні ігри з елементами спорту.(ст.12)
Для дітей старшого
віку фітбол-казки використовують як гімнастику, що бадьорить після денного сну,
коли діти прокинулися і перебувають ще у напівсонному стані. Педагог пропонує
дітям прослухати казку із заплющеними очима і запам'ятати її. Таке поступове
пробудження корисне для дітей, оскільки швидкий підйом може бути причиною
негативного настрою. Казка активізує слухову увагу, викликає в уяві малят
багато асоціацій і образів, тим самим дає змогу за допомогою образів запам'ятати
і відрити всю розповідь. У кожній казці є своєрідна «мнемотаблиця» рухів, за
допомогою якої діти виконують казку як єдиний руховий комплекс. Кожна вправа
потребує попереднього розучування і багаторазового закріплення у вільній
діяльності.(ст.15)
Переважно це вправи з лікувальної фізкультури. Стретчинг широко
використовують також у системі масажу та самомасажу, а ще як засіб релаксації.
Найефективнішим при цьому є самоманіполювання тілом у повільному темпі. Вправи
спрямовані на профілактику різних деформацій хребта, зміцнення м’язів суглобів,
координацію рухів, оздоровлюють дітей, виховують витривалість та старанність. Заняття
проводять у формі сюжетно-рольової або тематичної гри. Кожна вправа передбачає
втілення дитиною якогось образу, сприяє
розвитку її творчих і акторських здібностей. Завдяки заняттям в дітей зникають
комплекси, пов’язані з фізичною недосконалістю тіла. Малюки набувають нового
рухового досвіду, що дозволяє їм почуватися сильнішими і впевненішими, у них
підвищується опірність організму до різних захворювань.(ст.17)
«Інтеграція інноваційних та традиційних здоров’язберігаючих технології у формуванні особистості дитини». Збірка фотоматеріалів. 2015р.
Оздоровчі технології терапевтичного спрямування: арт-терапія, піскова терапія, казкотерапія,
сміхотерапія, кольоротерапія, музикотерапія, ігрова терапія,
корекційно-відновлювальна робота.
Кольоротерапія
використовується в оформленні інтер’єру групових кімнат, фізкультурного,
музичного залів. Вона сприяє ефективному руховому розвитку дитини, зміцненню її
психічних функцій. Адже кольори, що нас оточують, мають вплив на організм,
нервову систему та психіку людини, використовуються для профілактики втоми
очей, для розвитку гостроти зору.
Основою
арт-терапії є творча діяльність, в першу чергу – малювання. Діти мають
можливість виразити свої переживання, почуття. Головна ціль - це духовний розвиток, самопізнання
через творчість. Сеанси проводяться як в умовах групи, так і в «кімнаті
відчуттів».
Для піскотерапії в
кожній віковій групі створені ємкості з піском та водою. Вихователі
використовують елементи піскотерапії під час організованої
навчально-пізнавальної діяльності, індивідуальної роботи з дітьми, практичний
психолог – під час корекційно-відновлювальної, профілактичної роботи. Пісок очищає
від поганих думок, допомагає нормалізувати психоемоційний стан дитини,
роздратованим та конфліктним дітям покращує настрій, знімає нервову напругу.
Загалом ці ігри дуже важливі для здоров’я дітей.
Психологічне
розвантаження в “кімнаті відчуттів” допомагає дітям згуртуватися, налагодити
емоційне самопочуття, а вихователям — створити позитивну ігрову атмосферу на
свіжому повітрі.
Навчально-корекційної
робота планується і здійснюється вчителем-логопедом з вихованцями логопедичної
групи «Дзвіночки», які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
Під час
виховання дітей із ЗНМ вчитель-логопед, педагоги-спеціалісти, вихователі
розв’язують завдання, що зазначені БКДО в Україні, програмою розвитку дітей
старшого дошкільного віку "Впевнений старт" у напрямках розумового,
фізичного та естетичного розвитку дітей. Але основним завданням є корекція мовного
розладу та розвиток аспектів мовлення.(ст.7)
Комментариев нет:
Отправить комментарий